Mercedes C Class Mercedes C230 Kompressor, Mercedes C240, Mercedes C280, Mercedes C320, Mercedes C350 Sedans, Coupes, and Wagons.

How to remove driver's side rearview mirror?

Thread Tools

Search this Thread

Old Jan 27, 2006 | 02:07 PM
Omead's Avatar
Default How to remove driver's side rearview mirror?

Anyone know if/how you can remove the driver's side rearview mirror glass without having to remove the whole mirror housing? If not, how do you remove the whole housing? Thanks!

Old Jan 27, 2006 | 02:27 PM
K1MOTORSPORT's Avatar
Senior Member
From: California
Default RE: How to remove driver's side rearview mirror?

Pull the mirror towards the rear of the vehicle.
Inside, there is metal clip.
Flip it and then you can remove the housing.

Old Jan 27, 2006 | 03:02 PM
Omead's Avatar

Ok, I got the plastic cover off, exposing the mechanicals of the mirror. The mirror is cracked and needs changing. Now here's my question: Is the mirror heated or does it have a dimmer or anything? I called the dealer and it's about $85. I can get an aftermarket for about $30. How can I tell if the mirror has any special features? Also, how do yu remove the glass? Thanks!

Old Jan 29, 2006 | 04:01 AM
vytamenc's Avatar
Senior Member
From:

there is a metal clip at the top of the mirror unclip it and pull it off. second the mirror is more thaty likley heated there will be a electrical plug to the back side of the mirror

Old Mar 10, 2006 | 09:10 AM
tioneb8's Avatar
From:

Hi,

I'm french so sorry for my english

All détails here, i've repaired mine last week-end.

Bonjour,

Je propose de décrire le démontage de la coque d'un rétroviseur extérieur en photo.

J'ai réalisé ce démontage pour remettre en place le petit clip ressort qui maintient le rétro dans sa position et qui était tombé suite un mouvement forcé de rotation du rétro vers la portière. Il s'agit de la pièce repérée d'un X ci-dessous

La coque est glissée horizontalement sur le support de rétroviseur et maintenue en place par une lame ressort voir ci-dessous

qui appuie sur un arrĂŞt sur la coque voir l'x ci-dessous

qui est sur la face interne de la coque

Après avoir rĂ©glĂ© la glace de rĂ©tro pour qu'elle soit parallèle Ă* la face de la coque, il faut donc glisser une lame de tournevis plat et large entre le support de rĂ©tro et la lame ressort Ă* l'endroit repĂ©rĂ© d'un x sur les photos

tourner légèrement le tournevis et tirer délicatement la coque vers l'extérieur.

Ensuite on accède facilement aux différents contacteurs électriques de dégivrage, rotation rétro, etc.

On peut enlever facilement la glace de rétro en libérant le ressort de fixation

ou encore le rappel de clignotant fixĂ© Ă* l'intĂ©rieur de la cloche

Pour sertir mon petit clip, j'ai d'abord libĂ©rĂ© le ressort qui plaque le rĂ©tro sur la porte en le dĂ©tendant pour le sortir de son logement ce qui m'a permis d'accĂ©der sans difficultĂ© Ă* la fixation sur la porte. Je l'ai ensuite tendu sans mal.

Le remontage s'est effectué sans difficulté.

VoilĂ*, en espĂ©rant que cela pourra servir Ă* d'autres forumeurs.